AVTALEVILKÅR OG SALGSBETINGELSER

Følgende avtalevilkår og salgsbetingelser gjelder flybilletter og tjenester kjøpt via www.gofly.no som drives av GoFly As. Avtalevilkår gjelder for handel mellom GoFly As (Heretter kalt Selger) og den som gjennomfører en bestilling via gofly.no (heretter kalt kunde) 

FORETAKSINFORMASJON 
Org nr 920 276 768 – GoFly As 
Schweigaardsgate 19
0191 Oslo
Telefon: +47 3771 6000 | Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

1.0  GENERELT 
Følgende avtalevilkår og salgsbetingelser gjelder flybilletter kjøpt via www.gofly.no som drives av GoFly As. Avtalevilkår gjelder for handel mellom GoFly As (Heretter kalt Selger) og den som gjennomfører en bestilling via gofly.no (heretter kalt kunde)

1.1 GOFLY.NO & GOFLY AS
Web side, online bestilling, www.gofly.no drives av GoFly As. GoFly.no er bare en formidlingstjeneste som videreselger tjenester fra flyselskapet. Det er flyselskapets ansvar å gjennomføre selve reisen. For pakkereiser gjelder norske pakkereiseloven.

1.2 Om GoFLy As
GoFly As er en formidler av reiselivstjenester, her i blant flybilletter, hotell, leiebil og/eller pakkereiser. Ulike priser som er reflektert i bookingsystemet bestemmes ikke av GoFly As. GoFly As oppretter salgskanaler for nisje reiser og kan drive en eller flere nisje websider. Alle websider will ha ”Powered by GoFly As” logo synlig, med egne avtale og salgsvilkår i henhold til produktet som selges.

2.0 PRODUKTINFORMASJON OG PRIS
GoFly As gjennom GOFLY.NO selger kun flybilletter, og egne sammensatte pakkereiser i form av gruppereiser.

2.1 Produktinformasjon
En flybillett er en formell kontrakt mellom et flyselskap og en passasjer. Når en passasjer kjøper flybillett inngår han en kontrakt med flyselskapet om frakt av passasjer og dens bagasje fra A til B til den prisen flyselskapet krever for den aktuelle reisen.

2.2 Priser
Selger leverer plattform for bestilling av flybilletter, ved å stå for søkemotor for å søke etter tilgjengelig avganger, ledig plass og priser. Det er flyselskapet som publiserer sin pristabell og ledighet. Alle kjøp behandles i Norske kroner (NOK) men for kunder som søker etter pris/tilgjengelighet i Skandinavia kan velge å se prisene sine i lokal valuta (DKK/SEK). Selve kjøp i bakgrunnen vil bli foretatt i NOK.

2.3 Forbehold
Antall plasser, og priser styres av flyselskapet og selger er ikke ansvarlig for plutselig endring i prisen eller antall tilgjengelige plasser, inntil det er foretatt en booking. Hvis du mener at du får opp feil pris ta gjerne kontakt med kundeservice før du kjøper.   

3.0 SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

3.1 Ekspedering av ordre
Når booking er fullført vil kunden få tilsendt en bookingsbekreftelse på oppgitt e-post adresse. Eventuell kvittering for utført betaling vil også bli tilsendt denne e-post adressen. Det er kundens ansvar å oppgi korrekt og fungerende e-post adresse og eventuell sjekke at e-post fra @gofly.no ikke havner i søppelpost.

3.2 Leveranse
Fra betalingen er fullført vil kunden normalt motta billetter innen få minutter og maks 30 minutter. Reisedokumenter vil bli sendt pr e-post. – Har du ikke mottatt billett/bekreftelse innen rimelig tid, vennligst ta kontakt med kundeservice.

3.3 Frakt
Selger sender flybilletter kun via e-post, kostnadsfritt. Dersom kunden ønsker papirutgave/utskrift av billetter tilsendt per post påløper det porto/ekspedisjonsgebyr. Kunden kan velge dette under bestilling.

3.4 Betaling
Kunden får mulighet til å betale via samarbeidspartner DIBS/NETS ved bestilling. Dersom betalingen feiler, eller kunden velger å betale det senere, må dette gjøres innen 1 time fra booking ble fullført. Flyselskapene har korteste bookingstid på 2 – 6 timer, men med kort tid til avreise kan dette bli enda kortere, og derfor fraskriver selger seg all ansvar for bekreftede bookinger som ikke betales innen en time fra bookingsbekreftelse.

3.5 Personopplysninger
Personopplysninger som er registrert for reisende deles bare mellom nødvendige parter for å fullføre selve reisen, eksempelvis, toll og grensekontroll dersom de spør, flyselskapet, reiseforsikring etc. Selger deler aldri personopplysninger med noen andre foretak.

3.6 Kortinformasjon
Når du handler hos GoFly As/GOFLY.NO blir betalingen behandlet av DIBS/NETS, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og Mastercard/Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.   Ønsker du å lese mer om sikkerhet rundt betaling, sjekk DIBS sine egne websider.  

4.0 RUTINER FOR RETUR AV VARER

4.1 Endringer i booking
Alle endringer i booking skjer skriftlig via samme e-post adressen som var oppgitt ved bestilling. Alle endringer i booking gjøres via kundeservice, og endres i henhold til flyselskapets regler. Merk at det kan forekomme endringsgebyr og eventuell prisforskjell på ny dato. Se flyselskapets vilkår for oppdatert informasjon om gebyrer og regler for endring. GoFly As forbeholder seg retten til å ta et lite service honorar i tillegg til flyselskapets kostnader ved endringer i booking.

4.2 Avbestilling
Alle avbestillinger av flybilletter skjer i henhold til reglene for flyselskapet og skjer via kundeservice eller kontaktskjema. Av sikkerhetshensyn tar vi bare i mot henvendelser for endring/avbestilling skriftlig fra den e-post adressen som var oppgitt under bestilling. Merk at avbestillingsgebyr kan forekomme i henhold til flyselskapets regler. Beløp som er til gode blir tilbakeført betalingskortet innen 5 – 10 virkedager avhengig av bank forbindelse og type kort. GoFly As forbeholder seg retten til å ta et service honorar i tillegg til eventuelle flyselskapets kostnader ved avbestilling/kansellering. Dette gjelder også dersom kunden ønsker å få penger tilbake når flyselskapet tilbyr ombooking eller tilgodelapp/gavekort ordning ved naturkatastrofer eller andre force majeure tilfeller.

Servicehonorarer er som følger:
For billetter inntil 2000 Kr - Kr 200
For billetter inntil 6000 Kr - Kr 400
For billetter inntil 10.000 Kr - Kr 550
For billetter over 10.000 Kr - Kr 750

4.3 Reklamasjon
Selger driver ikke reiseruten selv. Det er flyselskapets ansvar å operere ruten i henhold til billetten. Dersom det oppstår uregelmessigheter som forsinkelse, kansellering eller lignende er det flyselskapet som er erstatningsansvarlig i forhold til EU/Lokale Forskriftene. Passasjeren som har kjøpt billett med det aktuelle flyselskapet skal i dette tilfelle kreve erstatning direkte fra flyselskapet. Selger kan være behjelpelig med å informere passasjerenes rettigheter. Selger kan avbestille reisen uten gebyr etter passasjerens ønske dersom reiseruten blir forsinket over 6 timer, eller flyet blir kansellert.

4.4 Angrerett
Flybilletter kjøpt på nett er unntatt angrerettloven.

4.5 Garanti
For kjøp av flybilletter er det flyselskapenes egne garantier som gjelder.

4.6 Varighet
En billett fra kjøp er gyldig for de reisedatoene som er valgt. Bookingen blir fjernet fra systemet når reisen er fullført eller reisedatoene er forbi. I dette tilfelle må kunden ta vare på sine reisedokumenter.

5.0 Kundens ansvar 
5.1 Kunden er ansvarlig for å lese gjennom avtalevilkår og salgsbetingelser til GoFly As samt regler for flyselskapet for den aktuelle ruten, herunder regler for endring/refundering av billett, bagasje regler og lignende. 

5.2 Kunden er ansvarlig for å oppgi korrekt navn på alle passasjerer ved bestilling. Navnet skal være slik det står stavet i passet, og alle navn som står i passet skal tas med.

5.3 Det er kundens ansvar å oppgi korrekt og fungerende e-post adresse ved bestilling, da vi sender reisedokumenter, billett og relevant informasjon på denne e-post adressen.

5.4 Kunden er pliktig til å sjekke e-post adressen din gjennom reisen da eventuelle endringer i flytider eller annet viktig informasjon kan bli kommunisert til deg via e-post.

5.5 Kunden er ansvarlig for å kontrollere alle opplysninger i booking, som navn, reisedatoer, destinasjon og reiserute, før du bekrefter og betaler. Selger har ikke anledning til å rette opp navn i ettertid, og ved endring av booking/reisedatoer kan det forekomme flyselskapets gebyrer og eventuelle prisdifferanser.

5.6 Som kunde er det ditt ansvar å sørge for at alle reisedokumenter (pass) oppfyller kravene for å gjennomføre reisen og nødvendige tillatelser (visum) er på plass for destinasjonen for alle reisende. Ønsker du informasjon om dette, ta kontakt med kundeservice før du bestiller.

5.7 Som kunde må du ta kontakt med flyselskapet ditt god tid i forveien dersom du har spesielle behov for å gjennomføre reisen (behov for rullestol etc). Ved ekstraordinære behov anbefales det å ta kontakt med flyselskapet eller kundeservice på forhånd før du bestiller for å sørge for at flyselskapet kan oppfylle dine behov. 

6.0  Kundeservice
For endringer/ refundering må kunden ta kontakt skriftlig gjennom e-post. Kundene kan henvende seg over telefon, men det vil ikke bli gitt noen spesifike personopplysninger, eller bli foretatt endringer i booking over telefon dersom det ikke er nødvendig legitimering. (samme telefonnummer som i booking). For flybilletter står kundene fritt til å kontakte flyselskapet eller GoFly As for hjelp. I tilfelle av Pakistan Airlines, er det Pakistan Airlines GSA Scandinavia som hjelper passasjerer som har kjøpt billetter via gofly.no. Kontaktinformasjon til kundeservice er å finne på webside.

7.0  Betalingsutsettelse
Dersom kunden har kjøpt billetter med betalingsutsettelse via BNP-Paribas, eller Express Bank NUF, må kunden henvende seg til banken ved spørsmål om faktura fra disse. Fra GoFly As vil kunden kun få en kvittering for kjøp med betalingsutsettelse.